02 јул 2009

Shrink plastic ili zsugorka ili jedna super stvar :)

Materijal koji je prvobitno zamisljen kao zabava za decu,prerastao je u nesto cime se i odrasli "igraju".Interesantan,jednostavan za koriscenje,pruza mnoge mogucnosti za primenu i kao i uvek:Samo je nebo granica :)
Cesto sam na internetu nailazila na pojam:"shrink plastic"ali posto je uglavnom bio u nekom kontekstu sa kreativnim idejama za decu,nije me interesovao sve dok nisam videla u Creatinas-u jedan poseban komad nakita:par malih plocica sa ispisanim tekstom,prikacenih na kozu.Objasnili su mi tada,da je to:"zsugorka"(na madjarskom) iliti "shrink plastic"(jos nisam cula za neki odomacen izraz,pa cu ga prevesti kao:"plastika koja se skuplja").Prodaje se na komad.List A4 formata je 95,00.Kupila sam,nazovi "belu" jer je u stvari "mlecne"povrsine (kao "mlecno staklo").Proizvode se i:crne,prozirne,sa obradjenom odnosno osmirglanom i neosmirglanom povrsinom,a naisla sam i na vec gotove,sa iscrtanom povrsinom (sa raznoraznim,uglavnom decijim motivima).
Boje se:trajnim markerima,akrilnim i drvenim bojama,kredama,mastilima koji se koriste u tehnici "scrapbooking" (neophodno mi je koristiti ove strane reci i izraze jer ih u nasem jeziku za te pojmove nema.Recimo ovako,da je to:tehnika izrade foto-albuma,spomenara i slicnog.Scrapbooking je ozbiljna stvar u Americi,pa cak i biznis,po mojoj slobodnoj proceni.Tako,mozete naici na prava umetnicka dela,kao sto su npr.dela Tim Holtz-a).Neke boje zahtevaju "zastitu"tj.neke premaze.Ne bih Vam mogla nista preporuciti jer nisam isprobala.Ovaj,predstavljen rad sam crtala obicnom,grafitnom olovkom uz par detalja radjenih markerom za pisanje po cd-ima (bas se tako zove!).Probala sam oko obojiti kreonom kojim se sminkam jer sam citala,da je i to primenjivo.Verovatno bi se bolje pokazao da je povrsina koju sam bojila,veca.Dakle,i ovde predlazem eksperimentisanje.Vazno!Boje pecenjem postaju tamnije,zato obratite paznju ako zelite blage tonove.
Ukupna povrsina plastike se skupi za oko 45 %.Ne zaboravite na ovu cinjenicu prilikom busenja rupe (ako zelite da stvorite medaljon,npr.)! Gotov medaljon sam slikala uz vizit-kartu kako biste imali koliko-toliko predstavu o dimenzijama.


Pece se na 130 stepeni celzijusa,par minuta.Kada sam pekla medaljon,nisam znala sta da ocekujem i koliko je to tacno:"par minuta"?Onaj ko radi sa polimerskom glinom zna,da taj materijal lako moze da se prepece,pa sam se bojala da mi se tako nesto ne desi ovde.Zato,odgledala sam ceo proces kroz staklo na vratima rerne (kao da ce mi to pomoci,ha,ha!) i odusevljavala se fazama u transformaciji kao dete :))! Plastika neko vreme "miruje",a onda pocinje da se deformise:da se guzva i uvija.E,to je pocetak "magije" :)! Onda krece smanjivanje pred vasim ocima i sve dok se materijal ne "umiri",proces nije zavrsen.Verujte,znacete kada se to desi :)
Interesantne stvari cete naci ovde
Isprobajte,zabavno je :)!

9 коментара:

Drangulije је рекао...

Bravo Dano... Odlicno ovo izgleda...
A kako si opisala sam proces desavanja prilikom pecenja, odusevila sam se... (kao da sam i ja bila tamo)...
Hvala!

Danijela је рекао...

Hvala Dano :) Juce sam cula za taj materijal od Vesne ( andjelcic ).Isprobacu ga sigurno,bar da se igram sa decom :)

6 impossible things before breakfast је рекао...

haha,da ne verujes,juce sam pominjala kako je to super stvar!!! :)fantasticno je ispalo,odusevljena sam!!! jedva cekam da im proradi online shop pa da se i ja malo igram ;)

Draga M је рекао...

E, pa ovo vrlo zanimljivo izgleda. Nadam se da ćemo se ja i moje dete oprobati i u tome.

Kristina Kecman је рекао...

Pitaj me da li cu probati? :))))

Dana је рекао...

Ju,ju,koliko komentara!Vidim,svi smo pomalo jos deca u dusi jer se volimo igrati,sto uopste nije lose :)
Za one nestrpljive:znate moju adresu,pa mi pisite,a ja odoh u nabavku :)

Škrabalica је рекао...

SJajan rezultat! Čega lepog ima u Cratinasu :) :) :)
Ja sam nailazila na takve projekte, negde sam pročitala da se plastika sa oznakom 06 može koristiti, i od tada zagledam ambalaže, ali je još nisam primetila.

ela је рекао...

joj, ja sam je kupila ko zna kad, ali nikako da se usudim da je probam.

a, ovo je prelepo!

Dana је рекао...

Ma,samo hrabro :)Ovde zaista nemas sta da unistis :)